30 Temmuz 2015 Perşembe

Otantik Anadolu Yemekleri Bahariye Kadıköy

Otantik Anadolu Yemekleri, 1988 yılında Kadıköy Muvakkithane caddesinde ikinci şubesini de Kadıköy Bahariye caddesinde açmış. Kadıköy dışında Taksim ve Profilo Alışveriş merkezinde de şubeleri bulunuyor. Lezzetli ev yemekleri yemek isteyenler için tavsiye edeceğim mekanlardan.. İki gün önce G on the blog'un sahibesi Gamzeyle Otantik Anadolu Yemekleri'nin Bahariye'deki şubesinin  yolunu tuttuk. 1999'dan beri sahibi Turgut Bey ve oğlu Eren Bey tarafından titizlikle yönetiliyor. Lezzet kadar güler yüzlü hizmet anlayışına da önem verenlerdenim. Turgut Bey'in her gelen müşteriyle ayrı ayrı ilgilenmesi de oldukça hoşuma gitti. Maalesef çoğu yerde mekan sahipleri suratımıza bakmaktan aciz mekan sahiplerine, çalışanlarına burada rastlamıyorsunuz :)
Buradaki herşey organik ve taze ürünler kullanılarak el emeğiyle yapılıyor Soğuk çorba ve kesme çorbayla başlangıç yaptık. Soğuk çorba, yaz için çok uygun bir çorba çeşidi. Kesme çorba'yı da oldukça beğendim.



Çorbaların ardından ana yemek hakkımızı gözleme, klasik mantı ve hıngal mantıdan yana kullandık. Sacta yapılan patates kaşarlı gözlemesine bayıldım. Tam istediğim gibi.. Yumuşacık hamur, malzemesi bol.. Hürriyet tarafından İlk 10 gözlemeci arasında birinci seçilmesi boşuna değil.



Klasik mantının hamuru makine tarafından değil elde açılıyor. Lezzeti yerindeydi. Sivaslı olan sahipleri Turgut Bey'in Sivaslı olduğunu duyunca Hıngal mantıyı da denemek istediğimi söyledim. Hıngal mantıda kıyma yerine patates kullanılıyor. Hıngal mantı'nın keşkekle sunumu da oldukça orjinaldi.



Tıka basa doysamda tatlıya hiç bir zaman hayır diyemem. Hakkımı İrmik helvasından yana kullandım. Hava ne kadar sıcak olursa olsun vazgeçemeyeceğim lezzetlerden.. Turgut Bey'in oğlu Eren Bey'e çok doyduğum için sadece tadına bakmak istiyorum. Hepsini bitiremeyeceğim dedim. Lezzetine dayanamayıp hepsini bitirdim. İrmik helvasını tane tane hiç sevmem. İrmikler yapışık olmalı ve de tereyağ kokusunu almalısınız. Otantik Anadolu Yemeklerinde yediğim İrmik helvası da tam istediğim gibiydi. Tavsiye ederim. Tatlılarımızla birlikte güzel bir sunumla türk kahvelerimiz geldi.  Türk kahvesi, bol köpüklü ve yoğundu.




Bu güzel davet için mekan sahibi Turgut Bey ve oğlu Eren Bey' e çok teşekkürler.

Fiyat listesi:

Soğuk çorba: 6 TL
Kesme çorba: 6 TL
Gözleme: 9 TL
Mantı: 14 TL
Otantik karışık: 20 TL
İrmik helvası: 7 TL
Türk kahvesi: 5 TL

Adres:
Bahariye, Nailbey sok. No: 24 Kadıköy

Mekanda sodexho, multinet, kredi kartı geçerlidir.


5 yorum :

  1. Ben de buranın Beyoğlu şubesini sıklıkla tecih ediyorum canım.

    YanıtlaSil
  2. Gözlemelerinin ve mantısının hastasıyız :) Biz de yıllardır Kadıköy'deki şubelerine giderdik sonra İstiklalde ki şubeyi keşfetmiştik ama buranın yeri başka :)

    YanıtlaSil
  3. Bizim güzel yemeklerimiz neden hep karbonhidratlı ve kalorili şeyler Allah'ım! :))
    Harika görünüyorlar:))

    YanıtlaSil
  4. Böyle mekanlar hakkında fikir veren yazılara bayılıyorum. Çok faydalı oluyor. Kendi adıma teşekkür ediyorum. Çok güzel bir bilginlendirme olmuş.

    YanıtlaSil
  5. Mmm mantı ve helva :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...