30 Kasım 2016 Çarşamba

Shake Shack/Taksim/Tünel

2004 yılında Newyorkta açılmış olan Danny Meyer'e ait Shake Shack, uzun bir ar-ge çalışmasından sonra 2013'te Türkiyede ilk şubesini İstinye Park'ta açmış. İstinye Park'ın hemen ardından Taksimde Şişhane Tünel girişinde de hizmet vermeye başlamış. Geçen hafta Perşembe günü Shake Shack'in Tünel şubesindeydim. Shake Shack'in bir kaç hamburgerini denedim.

Shake Shack, hamburgerlerde %100 Angus eti(Et kalitesi yüksek, yağ oranı düşük) kullanıyor. Hayvanların özel bölgelerinden seçilerek hazırlanıyor. Haftada iki gün et sevkiyatı yapılıyor. Taze et kullanılıyor. Dondurulmuş et kullanılmıyor. Her burgerde 113 gram et var. Hamburger ekmekleri , patates unundan yapılıyor. Patatesler, kanola yağında kızartıldığı için çok az trans yağ içeriyor.Patates kızartmasının yağını sık sık değiştiriyorlar. Dolayısıyla sağlıklı. Patates kızartmasını Shack cheddar peynirli, amerikan peynir soslu ya da sade olarak tercih edebilirsiniz. Ben patates kızartmasının sade halini daha çok beğendim. Siz damak zevkinize göre tercih edebilirsiniz.

Hamburgerlerin hazırlanma süresi; ortalama 10 dakika. Aceleniz varsa değerlendirmenizi tavsiye ederim. 

Smoke Shack(Solda), Shack Meister(Ortada), Shake Stack(Sağda) denediğim lezzetlerden. 


Smoke Shack: Füme(hafif tütsülenmiş) Dana Bacon, Kiraz biber turşusu ve Shake sos ile servis ediliyor. 
Shack Meister: Karabiberde kefirde marine edilerek hazırlanan soğan halkaları, unlanarak yağda kızartılıp burgerin içine konuluyor. 
Shake Stack: İçinde İskoçya'dan gelen portebello mantarı, erimiş üç çeşit peynir bulunuyor. Dışı japon ekmek kırıntılarıyla kaplı, yağda kızartılıyor. 

Hamburgerlerden en çok Shack Meister ve Shake Stack'i beğendim.



Shake Shack'in  özgü her gün taze olarak hazırlanan yoğun kıvamlı (custard) Shack Shake dondurma çeşitleri bulunuyor. Mısır şurubu kullanılmadan şeker ve tam yağlı sütle yapılıyor. Shack Atack, çikolata sevenler için hazırlanmış bir custard. İçinde; Çikolatalı custard, fudge sos, çikolatalı trüf kurabiye, çikolata parçaları ve çikolata granülleri bulunuyor. Tam bir enerji bombası :)



Bir de Shake Shack'in Tünel şubesine özgü Tramway Ziyafeti var. Benim favorim oldu. Giderseniz denemenizi tavsiye ederim. İçerisinde Vanilyalı custard, baklava, taze muz, karamel tarçın sos bulunuyor.


Fiyat Listesi:
Smoke Shack: 21 TL, Double: 29 TL
Shack Meister: 19 TL Double: 27 TL
Shake Stack: 24 TL
Shack Attack: 14 TL
Tramway Lezzeti: 14 TL

Adres:
Şahkulu mah. İstiklal cad. No: 509 Tünel/Beyoğlu( Şişhane metrosunun yanı)

Telefon:
0212 293 45 52

Çalışma saatleri:
Mekan Cuma- Cumartesi 11:00 ile 24:00 saatleri arasında, diğer günler ise 11:00 ile 23:00 arasında hizmet vermektedir.

Nakit , kredi kartı ve yemek kartları geçerlidir.






4 Ekim 2016 Salı

Türk Kardiyoloji Derneği ve Novartis Türkiye ile Kalp Dostu Yemek Tarifleri

Kalp ve damar hastalıkları, ülkemizde ölüm sebeplerinin başında geliyor. Sağlıklı bir beslenme ile bu tür hastalıklardan korunabiliriz. Ancak biz de 'Sağlıksız olan her şey çok lezzetlidir.' anlayışı var. Aslında hem sağlıklı beslenmek hem de lezzetli yiyecekler hazırlamak da mümkün. Zeytinyağı, sebze, meyve, balık ve kuruyemiş yönünden zengin bir ülke olduğumuz için avantajlı bir ülkeyiz. 


29 Eylül Dünya Kalp Günü kapsamında Türk Kardiyoloji Derneği ve Novartis Türkiye işbirliğiyle hazırlanan 'Kalp Dostu Yemek Tarifleri' ile kalbinizi korurken lezzetli yemekler de hazırlayabiliyorsunuz. Kalp Dostu Yemek Tarifleri,Türk Kardiyoloji Başkanı Mahmut Şahin, Yemek bloğu yazarı Nilgün Bodur ve diyetisyen Prof. Dr. Murat Baş kitabın hazırlanmasında önemli katkı sağlayan uzman isimlerden...

Kalp hastalıklarını korumak için nasıl beslenmemiz gerektiğiyle ilgili önemli detayların yanı sıra, yüksek kolestrol, yüksek tansiyon, şeker ve kalp yetersizliği hastalarına özel reçeteleri de bu kitap da bulabilirsiniz.

Kalp hastaları korunmak için; tuz tüketimi günlük 5 gramın altında olmalı, günde 30-45 gram lifli gıdalar , 2-3 porsiyon meyve ve sebze, haftada bir-iki kez balık tüketmeli. Doymuş yağ ve trans yağ alımını azaltmakta fayda var. Brokoli Pane, Pazılı Hindi Köftesi, Avakadolu Mısır Çorbası, Meyveli Yulaf Lapası gibi farklı tarifler bu bölümde yer alıyor.

Çağın en büyük problemlerinden biri olan hareketsizlik ve obezite, yüksek tansiyonla yakından ilgili olduğu için en az 5 gün 30 dakika yürüyüş yapılmalı. Bisiklete binme, yüzme gibi spor faaliyetleri de tavsiye edilen diğer aktivitelerden..

Yüksek tansiyondan korunmak için; tuz tüketimi günlük 5 gramın altında olmalı, günde 30-45 gram lifli gıdalar , 2-3 porsiyon meyve ve sebze, yüksek lif içeren ürünler tüketilmeli. Düşük yağlı süt ve süt ürünleri, az yağlı et tercih edilmeli. Kabak Karnıyarık, Esmer Pirinçli Kuruyemişli Pilav, Patlıcanlı Pizza, Tavuk Köftesi, Süzme Yoğurtlu Tatlı özgün tarifler bu bölümde yer alıyor,

Dünyada her 11 kişiden, ülkemizde ise her 7 kişiden birinde diyabet bulunmaktadır. Diyabet, kalp krizi ve kalp hastalığına bağlı ölüm riskini iki kat arttırırken böbrek yetmezliğinin ve erişkinlerde görme kaybının da en önemli nedenidir. Şeker hastalığından korunmak için; günde en az 3 ana öğün beslenmeli. Öğünler arasında 6 saatten fazla süre olmamalı. Günde 2-3 porsiyon sebze ve meyve tüketilmeli. Hazır ve taze meyve suları yerine meyvelerin kendisi tercih edilmeli. Yeterli miktarda su içilmeli. Çay ve kahve içerken şeker kullanılmamalı. Her gün en az 30 dakika tempolu yürüyüş yapılmalı. Maş Fasulyeli Hamburger. Peynirli Ispanaklı Sufle, Yeşil Mercimekli Lor Peynirli Biber Dolması, Esmer Bulgurlu Köfte, Hafif Cheesecake bu bölümde yer alıyor.

Kalp yetersizliğinden korunmak için; günlük tuz tüketimi 5 gramın altında olmalı. Hastalığınız ileri seviyedeyse sıvı tüketimi 2 litrenin altında olmalı. Ağırlığınızda 3 gün içinde 2 kilogramdan fazla artış olmamalı. Düşük yağlı, yüksek lif içeren, ve işlenmiş yiyeceklerin olduğu bir beslenme programı uygulamakta fayda var. Yoğurtlu Pancar Salatası, Somonlu Mantar Dolma, Fırında Badem Unlu Tavuk, Kepek Lavaşlı Dürüm, Hurmalı Balkabaklı Tatlı gibi tarifler bu bölümde yer alıyor.

2015 yılı Dünya Diyabet Günü Sloganı olan 'Sağlıklı beslenme ayrıcalık değil bir haktır.' sözüyle bitirmek istiyorum. Kitaba ulaşmak için www.kalbinidinlesen.com adresini ziyaret edebilirsiniz. 

Hepinize sağlıklı günler dilerim. 
 #kalbinidinlesen