4 Şubat 2013 Pazartesi

Özyeğin Üniversitesi Le Cordon Bleu Aşçılık ve Pastacılık Okulu

Geçen hafta Özyeğin Üniversitesi Le Cordon Bleu Aşçılık ve Pastacılık okulundaydık.Şu ana kadar gittiğim mekanlarda yiyen taraftaydım.Bu sefer roller değişti.Ben yapan taraftaydım:)Fransız şefimiz sayesinde çok güzel bir limonlu kek yaptım.
Labaratuvara geldiğimizde bizim için bütün malzemeler hazırdı.Fransız şefimiz öncelikle bütün ayrıntısına kadar her şeyi anlattı.Şefimizden tüyaları aldık :)Zeytinyağı yerine tereyağ kullanılması gerektiğini ,krema kıvamına gelene kadar elimizde çırpmamız gerektiği ve yumurtaları dökerken oda sıcaklığında olmasına dikkat etmemiz gerektiği gibi bir çok detayı hakkında bilgi sahibi olduk.
Burada keki emek gücüyle çırpmam gerektiğini öğrendim.Makineyle çırpsak ne olur diye sorduğumuzda "no machine no machine " cevabını net olarak aldık. Fransız şefimiz kendi kekini yaptıktan sonra sıra bize geldi.Herkes kendi kekini yapmaya başladı.
Çok eğlenceliydi güzel bir gün geçirdik ve gün sonunda bir tane kek sertifikam oldu :)
Günümüzde Le Cordon Bleu, 20 ülkede, 40’ı aşkın uluslararası okulda yılda 20.000 öğrenciye eğitim veriyor. Le Cordon Bleu öğrencileri, Michelin yıldızlı restoranlardan gelen usta şefler ya da prestijli yarışmalarda galip gelerek Meilleur Ouvrier de France gibi unvanları elde eden isimler tarafından eğitim görmektedir.Eğitimler dünyaca ünlü 2 Fransız Master Şef ve yine Le Cordon Bleu kadrosunda olan prestijli misafir şefler tarafından verilmektedir.

7 yorum :

  1. ooooo afferin kız...
    sen hangisiydin acaba? merak ettim :)

    YanıtlaSil
  2. Üçüncü resimde en sondaki benim :)

    YanıtlaSil
  3. üniversitede yapılınca mutfak laboratuvar oluyor tabi ;)
    ellerine sağlık bloğunu takibe aldım, ben de beklerim :)

    YanıtlaSil
  4. çok güzel bir deneyim olmalı. Keklerde ayrı harika duruyor elleinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. :)Evet çok güzel bir deneyimdi.Teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  6. Çok şanslısın Büşracım:))Çok güzel bir deneyim olmuş..ellerine sağlık keklerde süper görünüyor..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Çok teşekkür ederim Zeynocum:)Güzel ve eğlenceli bir gündü.Kekin tadını da beğendim.Çok güzeldi.İlerleyen günlerde kekin tarifini de paylaşacağım.Sevgiler..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...