20 Mayıs 2015 Çarşamba

Balıkesir Bandırma'da Gezilecek mekanlar: Balıkçı Fevzi/ Öztaylan Süt Evi

Geçtiğimiz günlerde bir kaç günlüğüne Bandırma, Manyas taraflarındaydım. Önce Bandırma sahilinde turladım. 

 
Resimde görmüş olduğunuz köprü, Bandırma halkı tarafından Aşk Köprüsü olarak adlandırılıyor.

Bandırma Aşk Köprüsü
 Bandırmada sizin için güzel mekanlar keşfettim. Bunların ilki; 

Balıkçı Fevzi:
Bandırma'da deniz otobüsünden iner inmez teknede hizmet veren bir aile işletmesi. Balık sevenler için gidilmesi gereken bir mekan. Sardalya, levrek, hamsi gibi balıklar mevcut. Sardalya Bandırma'dan, levrek ve hamsiler Karadeniz'den..  Dondurulmuş ürün kullanmamaları da oldukça iyi. 

Karadeniz Levreği
Hamsi

Adres:
Bandırma İdo iskelesi'nin sol tarafında kalıyor. 
Fiyat bilgisi:
Hamsi: (Salatayla birlikte): 15 TL
Levrek: (Salatayla birlikte):20 TL

Öztaylan Süt Evi (Dondurma):
Öztaylan Süt Evi, 1918 lerda kurulan, höşmerim, dondurma ve sütlü tatlılarıyla meşhur bir pastane. Atatürk caddesindeki şubesini ziyaret ettim. Öztaylan Süt Evi, şu anda dördüncü kuşak tarafından işletilmekte. 


Ben tatlı hakkımı Balıkesir yöresine ait höşmerim'den yana kullandım. Höşmer'im tatlısı bir rivayete göre; İstiklal savaşı'nda Yunanlılar ile savaşan Türk askerleri, köyün birinde yaşlı bir ninenin evine misafir oluyorlar. Dönemin zor şartlarından dolayı nine, elinde bulunan pekmez, peynir ve irmikten bir tatlı yapıyor. Askerlerimize ikram ediyor. Tatlıyı sunarken de 'Hoş mu erim? diyor. Askerlerin de çok beğendiği bu tatlı zamanla Höşmerim adını alıyor. 

Bandırma taraflarına yolunuz düşerse Höşmerim tatlısını Öz Taylan Süt Evinde yemenizi tavsiye ederim. Kendi yapımları olan dondurmayla tercih etmelisiniz. Ben bayıldım. 


Adres:
Atatürk Caddesi/Bandırma

Fiyat:
Dondurmayla birlikte: 12 TL 
Höşmerim dışında sütlü tatlılardan sütlaç'ını da denemenizi tavsiye ederim.



3 yorum :

  1. Ayvalıklı bir arkadaşım getirmişti ben de öyle denemiştim, görüntüsü bizim kuymağa benziyordu :) ben çok beğenmiştim ama dondurmayla da denemek lazım.

    YanıtlaSil
  2. Resimler gerçekten etkileyici, bu mekanları gezip görmek farklı lezzetleri yerinde tatmak herkez gibi benimde en büyük arzum. En kısa zamanda bu mekanları dolaşmak isterim

    YanıtlaSil
  3. Afiyet olsun canım, yıllardır gitmedim Bandırma'ya. Yolum düşerse aklımda olsun.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...