20 Nisan 2017 Perşembe

Dut Kurusu ve Dut Pekmezi Faydaları Nelerdir? / Dut Bahçem

Dut, bildiğiniz gibi en sağlıklı meyvelerden biri. Mevsiminde taze taze tüketmekte fayda var. Ancak çok hassas bir meyve olduğu için çok çabuk bozuluyor. Bu yüzden mevsimi oldukça az. Mevsim dışında tüketmek isterseniz dut kurusu, pekmez, pestil olarak tercih edebiliyorsunuz.

Dut ve dut kurusu besleyici bir meyve olmasının yanında faydalarını saymakla bitmiyor.

İyi bir antioksidan. Yüksek miktarda c vitamini içerdiği için bağışıklık sistemini güçlendiriyor. D vitamini ve demir içerir. İdrar söktürücü. Kansızlığa iyi gelir.(Ben de kansızlık olduğu için bana çok iyi geldi. Tavsiye ederim.) Kan şekerini dengeleyici etkisi var. Kalp sağlığınızı korur. Bağırsakların düzenli çalışmasını sağlar. Emziren anneler için iyi bir süt arttırıcı.

Dut yetiştiriciliği konusunda Adıyaman'ın Tut ilçesi, oldukça önemli bir yere sahip. Her yıl 300 ton dut pekmezi, 250 ton dut kurusu satılıyor. Dolayısıyla Tut ilçesi, ithalat ve ihracat yapan bölgelerden biri. Dutlar, 2008 yılından beri Kadir Dursun tarafından, Adıyaman'ın Tut ilçesinde kurulan Dut Bahçem'de doğal ve geleneksel yöntemlerle hiçbir katkı maddesi olmadan üretiliyor. Ürünün hijyenik koşullarda toplanmasına ve depolanmasına oldukça özen gösteriliyor.



Dut kurusu, gün ışığında ve sabah ayazında kurutuluyor. Dut meyveleri, sıkılarak sıvı hale getirildikten sonra kazanlarda kaynatılarak pekmez haline getiriliyor. Osmanlı zamanında şeker yerine doğal tatlandırıcı olarak kullanılıyormuş. Keşke günümüzde de pekmez kullanımı yaygınlaştırılsa..

Geçen hafta Dut Bahçem tarafından dut kurusu ve dut pekmezi gönderildi. Dut kurusu, küçük ve çıtır çıtır. Dut kurusunu, gün içinde canım bir şeyler istediği zaman bir avuç yiyorum ve gün boyu canım tatlı bir şey istemiyor. Bu özelliğini çok sevdim. Hem dut kurusu sayesinde kilomu da korumuş oluyorum. Siz de benim gibi tatlı seviyorsanız ara öğünlerde dut kurusu tüketmenizi tavsiye ederim. 

Dut pekmezini ise kahvaltıda tahinle tercih ettim. Tahin-pekmez ikilisi kahvaltıda olmazsa olmazlarımdan. Lezzetini de beğendim. Dut Bahçem'in şimdiden müdavimlerinden oldum. Eğer siz de denemek isterseniz http://www.dutbahcem.com ya da 0536 603 19 66' dan sipariş verebilirsiniz. 



anne sütü arttırıcı, dut bahçem, dut faydaları, dut kurusu faydaları, dut kurusu fiyatı, dut kurusu neye iyi gelir, dut pekmezi, dut üretimi adıyaman,



1 yorum :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...