2 Ocak 2014 Perşembe

Komagene / Yılbaşı sürprizi

   Çiğ köfte'nin doğuşuyla ilgili farklı rivayetler vardır. Ancak en yaygın olanı ise şudur:
  Çiğ köfte, bugünkü peygamberler diyarı olan Urfa yöresinde Nemrut Hz. İbrahim'in  ateşte yakılmasını emreder. Nemrut, Komagenedeki bütün odunları toplatmış, halkın da ateş yakmasını yasaklamış.Hikayeye göre, bir avcı avladığı bir ceylanı eve getirir. Hanımının yemek hazırlamasını ister.Hanımı ateş bulup odunları yakamaz.O da ceylanın but tarafından etini ayırır. Onu bir taşla iyice ezerek kıyma kıvamına getirir.Sonra eti bulgur, biber ve tuzla karıştırarak yoğurur.Böylece bugünlere kadar ulaşan o eşsiz lezzet yakalanmış olur.


   Komagene Çiğ Köfte’nin adı;; bugünkü Adıyaman bölgesinde, Persler ve Romalılar arasında, dönemin 2 süper gücü ile barış içerisinde yaşamış Kommagene Krallığı’ndan geliyor. Uygarlık tarihinde 300 yıl boyunca savaşmadan varlığını sürdüren başka bir devlet yokmuş. Komagene barışın, diplomasinin ve uygarlığın sembolüymüş.


     Komagene, ilk üretimine 2004 te İstanbulda başlamış. Şu anda da bir çok yerde şubesi bulunuyor.
Bu markayla yıl başı öncesi tanıştım. Yıl başı için güzel bir paket hazırlayıp göndermişler.  Etsiz çiğ köfte dışında meze, tatlılar ve şerbetlerden oluşan geniş bir menüye sahip..




Paket gelir gelmez hemen çiğ köftenin tadını denedim. Tadını beğendim.. Tavsiye ederim :)



Yıl başı öncesi tebrik kartıyla birlikte masa saati ve çikolata da göndermiş :)







Komageneyle ilgili bir kaç önemli bilgi vermek istiyorum:

Etsiz yazan çiğ köftecilerin çoğunda et bulyon kullanıyormuş. Çiğ köfte de taze olarak tüketilmediği için, et bulyon zamanla bakteri üretiyor. Bu sebeple sağlığa zararlı.. Komagenede ise et bulyon ve türevleri kullanılmıyor. Lezzetini ceviz, badem, fındık ve özel baharatlarla yakalıyorlar. Yani tamamen sağlıklı.. Ayrıca  üretimler sağlık mevzuatına uygun olarak gerçekleştiriliyor ve Gıda Mühendisi nezdinde çalışılıyor. Bir çok gıda sertifikasına sahip bir kuruluş.


Fiyat listesi:

Çiğ köfte dürüm:3,5 TL
Çiğ köftede 200,400,600,1000 gramlık seçenekler bulunuyor. Fiyatlar ise 5 TL ile 25 TL arasında değişiyor.
Meze, tatlı ve şerbetlerle ilgili ayrıntılı bilgi için buraya
Şube bilgileri için buraya tıklayabilirsiniz.

Lezzet şöleni için Komagene'ye çok teşekkürler.. 



10 yorum :

  1. Merhaba bayılırım çiğ köfteye. Öğlen vakti yapılır mı bu bana :) ne diyelim afiyet ola..

    YanıtlaSil
  2. cok lezzetlidir komagene. hem de dıyetısyenler tarafından onerılen bır besin olan çiğkoftenın boyle guvenılır bır marka ile birleşmesinin de tadına doyum olmaz :)

    YanıtlaSil
  3. Komagene benim de favorilerimden :)

    YanıtlaSil
  4. Biri çiğköftemi dedi…
    Bayılırım çiğköfteye markanın güvenilir oluşu ve seninde deneyip beğenmen Komagene adını hafızama kazıdı bile…
    Afiyetler olsun canım sayende güzel bilgiler edinmiş oldum…
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. bu fotoğrafı facebook'ta da görmüş ama canım çekmişti hala da çekiyor (:
    lütfen Komagene'ye bana da bir hediye paketi hazırlamasını söyler misinnn :P :)))

    YanıtlaSil
  6. oooo süper görünüyor bunlar... ben de istiyorum ama:)
    paylaşım için tgeşekkürler, komagenenin tatlı yaptıgını bilmiyordum,denemek lazım:)

    YanıtlaSil
  7. Canım Büşracığım afiyetler olsun.Yeni yılında kutlu olsun musmutlu geçsin yeni senenin günleri,sarıldım öptüm canımmm.

    YanıtlaSil
  8. Benim de çiğ köfte denilince aklıma ilk gelen marka. Afiyet olsun canım :)

    YanıtlaSil
  9. hiç yiyemediğim şeylerden böle doğu şeysilerini yiyemiyom. acı azcık bile olsa yiyemem. baharat no no noo. köri safran başkaa.
    :)

    YanıtlaSil
  10. Çiğköftesi çok lezzetli afiyet olsun

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...