29 Eylül 2013 Pazar

Cunda Adası


Piri Reis 1513'de yazdığı Kitap-ı Bahriye adlı kitabında Cunda ve çevresindeki Yunt adalarından bahsetti. Rum halkı kokulu ada anlamında Moshinos adını vermişler.1862 de kurulan ilk belediyeye Moshonisia Belediyesi adı verildi..Belediye kapısında asılı olan mühürde biri arapça diğeri latince yazılmış iki yazı bulunuyor. Mühürün dış tarafında büyük harfle yunanca "Dimarhia Moshonision, ortasında ise Arapça harflerle Daire-i Belediye Cezire-i Yunda yazıyor.Mühür yanlış okunduğu için zamanla Yunda Cunda olmuş.Cunda ismi de yeni türk cumhuriyetiyle birlikte isim değiştirdi.Kurtuluş savaşı yıllarında Yunan ordusu Anadolu'ya çıktıktan sonra ilk direnişle Ayvalıkta karşılaşmış.Kurtuluş savaşının ilk kurşunu yarbay Ali Çetinkaya tarafından atılmıştır.Bu yüzden Cunda Adası'na 1923'den beri Ali Bey Adası da denilmektedir.

Cunda Adası'nın tarih kokan sokaklarını çok seviyorum.Ayvalıktayken bir gün Cunda Adasında geçirdim.Bol bol resim çekme imkanım oldu.


































Taksiyarhis Kilisesi
























Cunda'nın ara sokaklarını biraz turladıktan sonra soluğu Sakide aldım.Cunda'ya kadar gelip Lokma İmparatoru Saki'ye uğramadan olmazdı.Yaz akşamları Saki'nin önünde uzun kuyruklar oluşur.Şu anda yaz sonu olduğu için kuyruk azalmış durumda :)








Sakide oturup lokma ve çay eşliğinde manzaranın da tadını çıkardım.






Saki lokmaları yağın içine dökerken baya efor sarfediyor.Akşam lokma show var beklerim dediği için tekrar yanına uğradım.Dakikada 181 tane lokma yapıyormuş.




Lokmalar çok lezzetliydi.Lokma tekniğini de sizin için fotoğrafladım.
























































Sahil Restaurant

Sahil Restaurant,denize sıfır bir sahil balıkçısı. 



















Ben deniz levreği tercih ettim.Çok lezzetliydi.
















Meze çeşitleri oldukça fazla.



















































Fiyatlar :

Alkol almazsanız  kişi başı ortalama 50 TL.Fiyatlar sipariş vereceğiniz meze,içecek ve balık türüne göre değişir.

Levreğin kilosu: 70 TL

Kredi kartı geçerlidir.


Taş Kahve


Sahil Restaurantta yemek yedikten sonra Taş Kahvede soluğu aldım :)






Cundaya gelirseniz mutlaka Taş kahve'ye uğrayıp dibekte öğütülmüş türk kahvesi içmenizi tavsiye ederim.


Fiyat bilgisi:

3 TL.

Adres :

Cunda /Ayvalık.


25 yorum :

  1. Ne guzel yermıs burası..Ama o lokma yapan adamın eldıven takması lazım degılmı yahu ..Ben bu görunutuyu gordukten sonra yıyemezdım kı :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir aşçıdan eldivenleri steril ortamda saklanması gerekir.Aksi taktirde bakteri üretir demişti.O günden beri bu konuya çok takılmıyorum canım :)

      Sil
  2. ayyy herkes o kadar bahsediyor ki seneye mutlaka gideceğim:) inşallah diyeyim yine de:) görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar güzel sokakları,gez gez doymassın..Lokmacı Saki'yi geçenlerde TV de gördüm,bayağı popüler..Gitmek kısmet olursa lokmalarının tadına bakarız..Afiyet olsun Büşra'cım..Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sokakları gezmeye değer..Sakinin lokması meşhur..Mutlaka yemelisin canım :)

      Sil
  4. Cunda'yı çok seviyorum, yazını okuyunca keşke şimdi orada olsam dedim. Bir de aklım lokmaya gitti:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cundanın ayrı bir havası var.Ben de çok seviyorum :) Lokmaları gorunce benim bile canım istiyor :)

      Sil
  5. Lokmacı abimiz dakikada 181 lokma yapmaktan kas yapmış zannımca:))
    Güzel bir yazı olmuş, biz de kısa günün kârı birşeyle öğrenmiş olduk;)

    YanıtlaSil
  6. süper bir atmosfer cunda da
    lokma bu sene yemedik biz, kısmet olmadı,
    bol bol waffle yedik
    lokma üstüne çikolata sos en sevdiğim !!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh lokma yemeyerek çok şey kaçırmışsın canıme :( Lokmaya tarçın ve hindistan cevizini de çok yakıştırıyorum :)

      Sil
  7. Ahh ahh orda olmak vardıı =)

    http://alfabenineharfii.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. Ayvalık'lı ünv. arkadaşım var o anlattıkça ben gitmek isterdim.. bakalım ne zaman nasip olur :)

    YanıtlaSil
  9. nasıl özlemişim.. bu sene gitmek için fırsatımız olmadı çok iyi geldi.. hele ki o taş kahve keyfi süper... sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle taş kahvedeki dibekte öğütülmüş kahve keyfi süper..

      Sil
  10. Yine çok güzel bir gezi olmuş. Lokmalarda pek lezzetli görünüyor ama :)

    YanıtlaSil
  11. merak ettiğim yerler arasında ve yine çok güzel tanıtımını yapmıssın canımcım emeğine sağlık benim yerimede gez canım ye iç:) mamalar süper hele birde oranın havasında yemenin tadı keyfi ayrı bir güzel öpüyorum canım iyi gezmeler güzel günler diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol tatlım :)Merak etme sizin yerinize bol bol yedim içtim gezdim :)

      Sil
  12. Cunda'ya gitmek bir kısmet olması. Çok görmek istiyorum :)

    YanıtlaSil
  13. merhaba
    cunda adası gittiğim bir yerdir ama sizin gözünüzden tekrar gezdim harika bir blog
    naçizane ben de beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Bende Cunda tarafını çok seviyorum :) Tabi ki ziyareye geleceğim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...